Veelgestelde vragen

 

Hieronder vindt u een overzicht van de meest voorkomende vragen. Heeft u een vraag die hier niet tussen staat? Neem dan contact met ons op.

De website werkt niet. Hoe kan dat?

Probeert eerst de F5-toets op uw toetsenbord. Mocht het dan nog niet goed werken laat dit ZorgSaam Twenterand dan weten, zodat het zo snel mogelijk kan worden opgelost. Dat kan het snelste per mail en het liefst met een beschrijving er bij waar het probleem is ontstaan. 

Hoe kan ik hulp bieden?

U kunt direct de helpende hand bieden door u te registreren op de website. Op het beginscherm van Helpende Handen toetst u de knop “ik wil hulp bieden” aan. Vervolgens gaat u naar het scherm “registreren”. Als u geregistreerd bent kunt u uw bericht plaatsen. Deze wordt dan direct geplaatst.

Hoe kan ik reageren op een bericht van iemand?

Wanneer u een bericht ziet waarop u wilt reageren moet u zich eerst registreren door een profiel aan te maken. Deze registratie is éénmalig. Daarna en bij elk volgend bezoek aan deze website kunt u inloggen met uw e-mailadres en wachtwoord die u in uw profiel heeft verwerkt. Zodra u bent ingelogd kunt u reageren.

Na het inloggen klikt u op het bericht van uw keuze en kunt u hierop desgewenst reageren. De persoon op wie u reageert krijgt automatisch een e-mail met uw reactie, waarna hij/zij contact met u kan opnemen om een afspraak te maken.

Hoe kan ik zien of mijn bericht is verstuurd?

Er verschijnt altijd een melding als uw bericht is verstuurd. Mocht u toch twijfelen neem dan even contact op met Helpende Handen.

Hoe maak ik een profiel aan?

Om een profiel aan te maken, klik bovenaan de pagina op Profiel aanmaken. U krijgt een pagina met een formulier te zien, vul deze volledig in en klik op 'Profiel aanmaken'.

Voor verdere uitleg zie het kopje 'Hoe werkt het?'

Hoe zit het met mijn privacy?

Zie ons Privacy- en cookieverklaring

Hoe zorg ik er voor dat een nieuwe activiteit op Helpende Handen wordt geplaatst?

Iedereen mag nieuwe activiteiten, voorzieningen of diensten aan ons melden. Graag zelfs!

Ik ben zorgaanbieder / ondernemer en wil mij registreren. Mag dat?

Het is  voor zorgaanbieders / ondernemers niet mogelijk om uw aanbod zelf te plaatsen op de website. Helpende Handen wil graag zicht houden op dat wat er geplaatst wordt. Zo willen we voorkomen dat Helpende Handen wordt gebruikt voor reclame- of promotiedoeleinden. 

Om die reden vragen we u uw aanbod per e-mail of ons contactformulier aan ons door te geven dan kijken wij hoe het aanbod op de site geplaatst kan worden.

Ik heb problemen met inloggen. Hoe kan dit?

Krijgt u van het systeem een foutmelding bij het inloggen en betreft het een foutmelding over uw wachtwoord?  Controleer dan of u eventueel de 'Caps Lock' toets links op uw toetsenbord aan heeft staan. De registratie is namelijk hoofdlettergevoelig.

Mocht u uw wachtwoord vergeten zijn, dan kunt u een nieuwe aanvragen via het inlogscherm. U krijgt dan een e-mail van ons waarmee u een nieuw wachtwoord kunt aanmaken. 

Ik ontvang nog steeds reacties op mijn bericht maar ik heb al een afspraak met iemand gemaakt?

Als uw vraag of aanbod niet eenmalig is of u laat deze na een reactie op de website staan, dan blijft deze actief, daardoor kunt u reacties blijven ontvangen. Mocht u bij uw vraag of aanbod hebben aangegeven dat deze eenmalig is en u heeft inmiddels een afspraak gemaakt, geef dit dan aan ons door.

Ik wil een vraag stellen bij het bericht. Hoe doe ik dat?

U kunt een vraag stellen door u te registreren op deze website. Op het beginscherm van Helpende Handen toetst u de knop “ik heb een vraag” aan. Vervolgens gaat u naar het scherm “registreren”. Als u geregistreerd bent kunt u hier uw vraag stellen. Deze komt dan direct binnen bij Helpende Handen

Ik zie in het aanbod van organisaties / bedrijven dat de informatie niet (meer) klopt.

Wanneer de informatie op de website niet meer klopt geef dit dan aan ons door.

Is Helpende Handen veilig?

In onze Huisregels en Algemene voorwaarden staan richtlijnen om de veiligheid van Helpende Handen te vergroten.

Kan ik een bericht plaatsen voor iemand anders?

Uiteraard kunt u ook voor iemand anders een vraag stellen of een aanbod plaatsen. U moet er dan wel voor zorgen dat de persoon in kwestie hiervan weet. 

Maak voor uzelf een persoonlijk account aan. Als contactpersoon logt u in met uw eigen e-mailadres en wachtwoord. In uw account kunt u onder ‘berichten’ vraag en/of aanbod plaatsen. Geef onder bijzonderheden aan dat u namens een ander de vraag stelt. Geef aan wat uw relatie is met de vrager / aanbieder, bijvoorbeeld zorgaanbieder of familielid.

Wanneer er een reactie komt op vraag en/of  aanbod van de deelnemer, krijgt u hier bericht van in uw persoonlijke mailbox. U dient dan de vrager of diegene die hulp wil bieden hierover in te lichten.

Kan ik mij anoniem aanmelden?

Ja dat is mogelijk. De gegevens zijn uitsluitend zichtbaar voor de beheerder van deze website. 

Kan ik mijn bericht na plaatsing nog veranderen?

Ja. Log in op uw profiel en ga naar uw berichtenoverzicht. Klik bij het bericht waar het om gaat op wijzigen, het bericht wordt dan geopend. Pas het bericht aan en sla de wijzigingen op. Het bericht wordt gelijk aangepast.

Vanaf welke leeftijd kan men zich registreren?

In verband met veiligheid kan iemand in de leeftijd jonger dan 18 jaar zich niet registreren.

Wilt je toch een vraag stellen of wat betekenen voor een ander? Vraag dan je ouder of verzorger of hij/zij zich wil registreren. Jouw ouder of verzorger is dan ook de contactpersoon bij het plaatsen van een bericht.

Waar moet ik rekening mee houden tijdens het plaatsen van een vraag of het bieden van hulp?

Dit is te lezen in onze Huisregels en Algemene voorwaarden.

Wat is Helpende Handen?

Helpende Handen is een platform voor bewoners van de gemeente Twenterand om elkaar te helpen of om iets leuks met uw buurtgenoten te doen. U plaatst zelf een vraag of aanbod en mensen uit uw buurt kunnen daarop reageren. Daarnaast is het een centrale vindplaats van activiteiten, ondersteuning en zorg.